„ДРАГАН ЛАКОВИЋ“ – „МОЈА СТОПАЛА“

МОЈА СТОПАЛА – јаслице „Драган Лаковић“

У старијој јасленој групи, коју воде медицинске сестре васпитачи Душанка Младеновић и Жељана Стевановић, дана 10.03.2020., родитељ из групе је још једном узео директно учешће у планирању и реализацији активности у оквиру пројекта групе «Моје тело и ја», овога пута под називом »Моја стопала».
Активност прати и актуелности у јаслицама «Драган Лаковић» у месецу марту у којем су чарапе вишеструко стављене у функцију васпитно образовног рада, као необично обично игровно средство у којем се могу сакривати предмети, деца спаривањем чарапа усвајају боје и појмове о величини, како то чарапа постаје и лутка која говори, чарапа може да шаље и поруке о другарству јер је место где деца у холу јаслица одлажу симболичне дарове једна другима, а шаље и вредне поруке родитељима позивајући их на активизам обележавањем Светског дана особа са Дауновим синдромом.
У уводном делу родитељ је разговарао са децом о ногама, стопалима, прстима, и шта све могу са њима. Заједно су се изули и у чарапама ходали малим и великим корацима, напред и назад, на прстима и пети, одизали су стопалима различите предмете… Деци су затим понуђене чарапе разних боја, шара и величина. Деца су подстицана да уочавају детаље на чарапама, који су то мотиви осликани на њима, упоређивали су и спаривали их према различитим критеријумима (према величини или према боји и шари). Уз подстицај и показивање родитеља и васпитача групе, назували су чарапе на своја стопала, а у игри у пару и свом другу или другарици.
У овако садржајној игри деца су истовремено и моторички активна, овладавају вештином обувања и изувања, подстиче се спретност и међусобна сарадња, а чарапе као необично обично игровно средство учи децу да самостално надограђују игру јер оне могу да буду и одећа за лутке, мекани јастук за бебу, лопта и много више од тога.
У завршном делу родитељ и васпитачи групе су за децу израдили ново дидактичко средство намењено за овладавање спретности и подстицање пажње а то су пластифициране патике са отворима кроз која деца провлаче пертле.