Основна полазишта у остваривању Припремног предшколског програма су:
- Уважавање развојних потреба, карактеристика деце предшколског узраста;
- Значај раног учења и искуства и значај „зоне наредног развоја“;
- Праћење интересовања и напредовања деце у складу са индивидуалним потенцијалима и потребама;
- Свеобухватна припрема детета за полазак у школу.
Циљеви припремног предшколског програма су:
- Развијање позитивног односа према школи и учењу;
- Општи развој интелектуалних способности и сазнајних интересовања;
- Развој способности да посматрају, анализирају и пореде оно што опажају у својој околини и закључују;
- Јачање физичког и менталног здравља;
- Усвајање норми и правила понашања;
- Развијање спремности за сарадњу и комуникацију;
- Способност самоконтроле и самооцењивања;
- Развијање интелектуалних потенцијала деце, посебно радозналости, отворености према искуству, креативности, љубави према књизи;
- Развој комуникативних способности код деце.
У раду са децом припремних група програмске активности остварују се у складу са програмом „У сусрет школи“ и тематима који се реализују у вртићима са посебним нагласком на:
СОЦИЈАЛИЗАЦИЈИ
- Развијају се и богате односи и заједничка активност деце и одраслих, кроз игру, стваралачке и практичне активности;
КОМУНИКАЦИЈИ
- ГОВОР – посебно се ради на развијању и богаћењу речника, охрабривању детета да слободно изражава мисли, неговању граматички исправног говора и културе комуникације;
- ПРИРОДА – упознавање живог света и неговањем љубави према природи, развијаће се обзирност и однос суживота са природом;
- КУЛТУРА – кроз сусрете са уметницима, посете изложбама, позоришним представама и концертима, деца ће развијати интересовања, склоност и љубав према уметности.