Припремни предшколски програм

Основна полазишта у остваривању Припремног предшколског програма су:

  • Уважавање развојних потреба, карактеристика деце предшколског узраста;
  • Значај раног учења и искуства и значај „зоне наредног развоја“;
  • Праћење интересовања и напредовања деце у складу са индивидуалним потенцијалима и потребама;
  • Свеобухватна припрема детета за полазак у школу.

Циљеви припремног предшколског програма су:

  • Развијање позитивног односа према школи и учењу;
  • Општи развој интелектуалних способности и сазнајних интересовања;
  • Развој способности да посматрају, анализирају и пореде оно што опажају у својој околини и закључују;
  • Јачање физичког и менталног здравља;
  • Усвајање норми и правила понашања;
  • Развијање спремности за сарадњу и комуникацију;
  • Способност самоконтроле и самооцењивања;
  • Развијање интелектуалних потенцијала деце, посебно радозналости, отворености према искуству, креативности, љубави према књизи;
  • Развој комуникативних способности код деце.

У раду са децом припремних група програмске активности остварују се у складу са програмом „У сусрет школи“ и тематима који се реализују у вртићима са посебним нагласком на:

СОЦИЈАЛИЗАЦИЈИ

  • Развијају се и богате односи и заједничка активност деце и одраслих, кроз игру, стваралачке и практичне активности;

КОМУНИКАЦИЈИ

  • ГОВОР – посебно се ради на развијању и богаћењу речника, охрабривању детета да слободно изражава мисли, неговању граматички исправног говора и културе комуникације;
  • ПРИРОДА – упознавање живог света и неговањем љубави према природи, развијаће се обзирност и однос суживота са природом;
  • КУЛТУРА – кроз сусрете са уметницима, посете изложбама, позоришним представама и концертима, деца ће развијати интересовања, склоност и љубав према уметности.